Jak bronić siebie i swoje dziecko przed chorobą?

wpis w: Rodzicielstwo, Zdrowie | 0

doctor-899037_960_720
Za kilka dni koniec kalendarzowego lata, zacznie się jesień. Pediatrzy po kilku miesiacach wytchnienia znów zaczną pracować na najwyższych obrotach, bo kiedy temperatura spada zaczynają pojawiać się pierwsze infekcje w sezonie grypowym. Jak więc najlepiej przygotować siebie i swoje dzieci by jak najmniej czasu spędzić w lekarskich gabinetach?

Z chorobami jest trochę tak jak w sporcie. O wynikach jakie osiągasz decyduje to ile pracy włożyłeś w sezonie przygotowawczym. I tak samo jest w kwestii naszego zdrowia. Na to ile będzie chorowało Twoje dziecko (to samo tyczy się Ciebie!) zależy od tego jak się przygotujesz na jesień.

Jak więc najlepiej wyszykujesz swój odpornościowy arsenał na nadchodzące miesiące?
1) Musisz zdrowo się odżywiać
Zdrowe odżywianie się jest podstawą prawidłowego, zbalansowanego stylu życia. Kiedy nie dostarczasz swojemu organizmowi odpowiednich wartości odżywczych siły organizmu są dużo mniejsze. Kiedy Twój organizm nie dostaje wystarczających ilości substancji odżywczych zaczyna zużywać białka które krążą we krwi. Tyczy się to tak samo białek transportujących różne substancje jak i białek odpornościowych.
Jeśli chodzi o dzieci, najlepszym sposobem dostarczania pożywienia jest karmienie piersią. Nie tylko zaspokoi ono wszystkie zapotrzebowania dziecka, ale posiada w swoim składzie mnóstwo białek, w tym też tych odpornościowych dzięki czemu Twoje dziecko bęzie rzadziej chorować. Jeśli jednak w najbliższym czasie planujecie odstawić maluszka od piersi to odciągnijcie kilka woreczków z pokarmem i zamroźcie. Na pewno to mleko uratuje Was nie raz z opresji!
2) Ruch na świeżym powietrzu
Przybywając dużo na świeżym powietrzu mamy więcej energii, nasz organizm lepiej się dotlenia, hartuje. Dzięki temu będzie miał więcej sił do walki z zakażeniami.
3) Rozsądek
Bądź rozsądny, nie ryzykuj niepotrzebnie zdrowiem dziecka. Pamiętaj, jeśli ono będzie chore, to Ty też będziesz miał problem. Będzie wtedy bardziej marudne, będzie gorzej spało w nocy. Więc następnym razem kiedy zakatarzona ciocia będzie chciała malca wziąć na ręce nie zawahaj się jej odmówić! Zdrowie dziecka (i Twoje przespane noce) są najważniejsze!;)
4) Ćwiczenie układu odpornościowego
Nasze organizmy najlepiej zwalczają drobnoustroje które dobrze znają. Kiedy jakiś bakcyl zaatakuje nas pierwszy raz to dość długo trwa zanim nasz organizm zorientuje się co to za zaraza! Ale jeśli spróbuje zrobić to jeszcze raz, nawet po kilku latach okazuje się, że nasze komórki odpornościowe ją zapamiętały i tym razem poradzą sobie z nim dużo szybciej. Dlatego naprawdę warto jest się zaszczepić na grypę jeszcze przed sezonem. Niestety szczepienie nie da Ci 100% pewności że nie zachorujesz, ale na pewno chorobę będziesz znosić dużo lżej.

Zostaw Komentarz